Uświadomienie dzieciom konieczności dbania o własne ciało - odpowiednie odżywianie, ruch na świeżym powietrzu, higieniczny tryb życia.Doskonalenie umiejętności wydawania poleceń w połaczeniu z ćwiczeniami orientacyjnyjnym w schemacie własnego ciała.
KONSPEKT DO LEKCJI NAUCZANIA ZINTEGROWANEGO W KLASIE I A
Prowadząca: Beata Korusiewicz
Krąg tematyczny: Dbamy o swoje zdrowie.
Temat dnia: Poznaje swoje ciało.
Cel główny: Rozpoznanie i nazywanie części ciała.
Cele: - rozpoznanie i nazywanie części ciała - poznawanie rolę szkieletu w organizmie - doskonalenie umiejętności wydawania poleceń w połączeniu z ćwiczeniami orientacyjnymi w schemacie własnego ciała - uczenie się dbałości o siebie i swoje otoczenie indywidualnie i w grupie; - liczenie w zakresie 10 - uświadamianie konieczności dbania o własne ciało - tworzenie sytuacji do swobodnego wypowiadania się na dany temat
Środki dydaktyczne: ćwiczenie 1-2 str.37,podręcznik ,,Już w szkole’’ str.62- ,,Tajemnice ciała’’, plansze, karty pracy liczmany, kartoniki z cyframi 0–10, liczmany, misie lale warzywa itp.)monety banknoty 10 zł z wycinanki s.35
METODY: podające: pogadanka, opis wykład informacyjny, ćwiczenia
FORMY PRACY: zbiorowa, indywidualna zróżnicowana, grupowa
Przewidywane efekty:
Uczeń - ma świadomość konieczności dbania o swoje ciało - radzi sobie z odczytywaniem kołówek, rebusów - ma świadomość roli szkieletu w organizmie człowieka - wie, jak należy się odżywiać, aby zachować mocne kości - prawidłowo reaguje ruchem ciała na sygnały, - współpracuje koleżanką w przygotowaniu wycinanki
Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie w tematykę zajęć: 2. Wyodrębnianie głównych części ciała człowieka 3. Głośne czytanie tekstu- ,,Tajemnice ciała’’. 4 .Odczytanie kołówki: Pamiętaj, że Twoje ciało musi służyć Ci całe życie- wypowiedzi na temat dbałości o swoje ciało. 5. Rozmowa na temat szkieletu człowieka, jego roli w organizmie oraz właściwym odżywianiu się. 6. Zabawy ruchowe-według książki pt. ,,Grupa i ruch’’: - uściśnij jak najwięcej dłoni - przywitaj się z każdym inaczej, - biegamy z rozpostartymi ramionami, nie dotykają się nawzajem - zabawa ludzie do ludzi i ręce do rąk, plecy do pleców stopy do stóp - tworzenie szablonu( na kartonach) -obrysowanie kontury dłoni dzieci -wycinają i zdobią wg własnego pomysłu
Podsumowanie pracy uczniów: -Podsumowanie dnia - Spotkanie w kręgu. - Wypowiedzi dzieci na temat swoich prac. - Dzieci przypinają swoje prace na tablicy. - Doskonalenie liczenia w zakresie
10.(liczmany, misie lale warzywa itp.)monety banknoty 10 zł z wycinanki s.35 - Zabawa w sklep.(Dzieci wybierają towar, płacą otrzymują resztę.)
Autorka:Beata Korusiewicz
|